Monday 27 June 2016

Fungsi Beauty Blender

Fungsi Beauty Blender

🌹MENANGGALKAN SEL KULIT MATI

Eksfoliasi ataupun scrub memang penting. Namun eksfoliasi yang dilakukan secara berlebihan boleh membuat kulit menjadi rosak. Facialist dari New York, Robin Evans menyarankan agar anda memakai produk scrub menggunakan beauty blender. Gosok dengan gerakan memutar kemudian bilas dengan air suam.

🌹CONTOURING AND HIGHLIGHTING

Gunakan bahagian yang lebih lebar pada beautyblender untuk meratakan contour wajah anda. Bahagian yang lebih runcing boleh digunakan untuk memberi highlight di batang hidung, bawah alis, dan sudut dalam mata.

🌹MEMBERSIHKAN MAKEUP YANG DEGIL

Tahukah anda bahawa beautyblender yang bersih dapat membersihkan maskara dan eyeliner yang waterproof? Anda hanya perlu menuangkan pembersih makeup pada spons dan usapkan pada kelopak mata.

🌹MEMBERIKAN DEFINISI PADA KENING

Ketika melukis kening dengan pensil ataupun eyeshadow, seringkali garisnya nampak terlalu tajam dan tebal. Untuk melembutkan lukisan kening agar lebih tampak natural, anda hanya perlu menggunakan spons ajaib ini untuk meneutralkan warnanya. Untuk mempertegas bentuk kening, anda boleh menggunakan bahagian runcing dari spons ini untuk membaur concealer pada tulang kening.

🌹MEMBETULKAN MAKEUP TEBAL

Seringkali ketika sedang terburu-buru, wanita cenderung berlebihan dalam mengoleskan blush ataupun bronzer. Agar tidak tampak terlalu tebal, anda boleh melembutkannya dengan menepuk-nepukkan beautyblender yang memiliki sedikit sisa foundation.

💄Tips penggunaan Beauty Blender

Sebelum menggunakan Blender Baby, rendam spons dalam air dan perah shgga tidak ada lebihan air. Spons yang sedikit basah akan membuat teksturnya lebih halus dan mengembang sehingga lebih mudah meratakan foundation dan concealer.

Seterusnya, titik-titikkan foundation di seluruh wajah, lalu ratakan dengan Beauty Blender dengan cara ditekan-tekan agar nampak lebih rata dengan kulit untuk hasil yang lebih natural. Jika menggunakan concealer di bagian bawah mata, tekan-tekan secara halus Beauty Blender dengan spons yang bentuknya meruncing.

Odbo Marshmallow Puff
Anastasia Blending Sponge
.
Price : RM25 exclude postage

Whatsapp : +60136420470

Instagram @makeupbyainhadi

#makeuptips #makeuptipsbyainhadi #beautyblender #makeupbyainhadi #odbo #marshmallowpuff #anastasiasponge #anastasia #makeupmurah

No comments:

Post a Comment